3 ze čtyř prodejců hot-dog klamou spotřebitele

Datum: 01.04.2019
Autor: Mapař

O víkendu se v Praze, Brně a dalších velkých městech Česká obchodní inspekce zaměřila na kontrolu pouličního prodeje hot-dog. Kontrola byla zaměřena především na jeho správné složení v souvislosti se zákonem o ochraně spotřebitele 34/1996 Sb.

Protože název výrobku jasně říká, z čeho má skutečný hot-dog být, je nahrazování originální suroviny jakýmkoliv jiným masem od drůbeže přes vepřové až po hovězí klamáním spotřebitele s možností pokuty do půl miliónu Kč. V případě opakování až milión.

Výsledky byly překvapivě tristní: 75% prodejců použilo jiné suroviny. Především v některých oblastech Moravy jen každý sedmý prodejce dodal správný hot-dog. V Praze zlepšovala situaci některá okrajová tržiště, například Sapa. Naopak na Václavském náměstí byly výrobky v pořádku jen u dvou prodejců. O tom, že si prodejci jsou přestupku velmi dobře vědomi, svědčí fakt, že někteří před inspektory narychlo měnili název na "párek v rohlíku". U něj totiž druh masa specifikovaný není.

V této fázi udělovali inspektoři desítky menších pokut. Podle tiskového vyjádření ČOI se inspekce budou opakovat a je naděje na postupné zlepšování situace. Doslova citujeme:

"Snažíme se dosáhnout toho, aby se spotřebitel nemusel obávat, že mu prodejce takto dodal jiné zboží, než deklaruje. Do letních prázdnin by mělo být toto riziko stejně minimální, jako v západních zemích Evropské unie."




        Zatím nejlepšího prodejce se podařilo najít v Kladně. Přímo na místě dělá domácí hot-dog z čerstvé lokální suroviny.